Regional og lokal udvikling

Kultur og Kommunikation har i november 2006 i samarbejde med kommunerne i de nye regioner arrangereret  en række kulturkonferencer med fokus på, hvordan kommunerne kan bruge kultur og oplevelsesøkonomien i planlægningen.

Læs mere om de enkelte konferencer her. Præsentationer kan downloades nedenfor.

Præsentationer fra konferencerne Kultur- og oplevelsesøkonomien i kommunerne:

Cultural Mapping/ Henrik Sparre-Ulrich

Kreative byer/ Marianne Hoff Andersen, Mogens Hemmingsen, Flemming Olsen

 Cultural Planning/ Lia Ghilardi

Regionalt Fremsyn/ Birgitte Rasmussen

Fra kultur til oplevelsesøkonomi/ Flemming Madsen

Identitet og Fremsyn/ Flemming Madsen

Biblioteket som del af globaliseringsstrategi/ Jens Thorhauge

Fra rådhus til kulturhus/John Hansen

Oplevelsesøkonomi i Region Nordjylland/ Henrik Thomsen

Får kommunen optimalt udbytte af kultur- og oplevelsesøkonomien?
Oplevelsesøkonomien er i stærk vækst og skaber nye jobs. I yderområderne er turisme- og service-erhvervene i stand til at opsuge store dele af industriens tabte arbejdspladser.

Innovation og iværksætteri
Oplevelsesøkonomien kan medvirke til at skabe innovation, vækst og øget værdiskabelse, også indenfor traditionel industri & fremstilling, handel og service.

De kreative brancher har et stort potentiale, når det gælder det iværksætteri, som Danmark har så hårdt brug for.

Udfordringen er at kunne arbejde målrettet med at fremme de kreative rammebetingelser, så det får effekt på nyetablering, beskæftigelse og værditilvækst i hele erhvervsstrukturen.


KULTUR & KOMMUNIKATION - Vesterbrogade 24B - 1750 København V - E-mail: info@kulkom.dk - Tlf.: 7020 1402 / 2612 2630 This website is visually powered by photographer Henrik Sørensen www.henriksorensen.dk